We are still alive!

Ontvang updates per email!
Geef hier jouw email adres op:

Tags

We are still alive!

1 februari 2011
Na de auto pech zijn we snel vertrokken. Er bleek iets mis te zijn met het vonkje. Het plan was vandaag naar Ceduna te rijden. Omdat het al laat is besluiten we te kijken hoe ver we komen. We maken alleen hoognodige stops. Elke anderhalf uur wisselen. We hebben een hele lading snoepjes, koekjes en muziek klaar staan om ons te entertainen. De weg is totaal niet saai. Het landschap verandert veel. Eind van de dag komen toch nog in Ceduna aan. We tanken de auto vol en gaan onderweg naar een gratis camping. Volgens de kaart is het een stukje voorbij Ceduna en een klein stukje unsealed road. Dit kleine stukje blijkt een heel eind te zijn. En met de autopech net achter de rug vinden we het toch wat spannend. We eindigen op een prachtige plek, 30 meter van de zee helemaal alleen. En de temperatuur is hier weer aangenaam. We genieten van de zonsondergang, koken en gaan dan lekker slapen.

2 Februari 2011
We hebben de wekker vroeg gezet. Zo vroeg dat we zelfs de zonsopgang zien. Vandaag rijden we echt de Nullabor op. Al snel komen we er achter dat het hier normaal is om naar de tegenliggers te zwaaien en het is erg leuk! We maken verschillende stops bij de  borden met kangaroos om foto’s te maken en om even een loopje te hebben. Ook maken we verschillende stops bij prachtige uitkijken langs de kust. Vlak voordat we de border over gaan eten onze laatste sinaasappels op. We mogen geen groente en fruit meenemen over de grens. Bij de grens worden de auto en de coolbox gecontroleerd waarna we door mogen rijden. Ook is de klok hier 3 kwartier terug gegaan. Omdat het nog vroeg in de middag is rijden we nog maar lekker door. Het eerste stuk na Eucla zijn er allemaal versierde bomen. Er zijn schoenen bomen, t-shirt bomen, BH bomen, flipflop bomen enz. We maken wat foto’s en vlak voor Madura parkeren we op een restarea om de nacht door te brengen.

3 Februari 2011­­­
Als de wekker gaat kijken we elkaar raar aan. Het is nog donker buiten. Als we na 10 minuten iets beter wakker zijn, komen we er achter dat we de wekker nog niet 3 kwartier hadden teruggezet. Dus het is kwart over 6 als we opstaan. Ook vandaag maken we weer verschillende stops. We passeren Caiguna waar de klok nog 3 kwartier terug gaat. Al vroeg komen we langs Balladonia, dit was volgens de planning onze eindbestemming, maar we rijden nog even lekker door! Bij Norseman halen we de ‘Ik heb de Nullabor gedaan” certificaat. In het visitors centrum vertellen ze ons dat we nog een uur extra hebben. Er is hier geen zomertijd. In totaal hebben we dus al 2,5 uur tijd gewonnen vandaag. We rijden verder en besluiten naar Esperance te gaan. Maar dan krijgen we plotseling een lekke band! We verwisselen hem en rijden weer verder. We gaan naar een camping, douchen en koken in het donker! We schrikken wel even als het hier al rond 7 uur donker wordt, dat voelt niet als zomer! Maar na een 13 uurige reisdag vinden wij het niet erg om om half 8 in bed te liggen!

4 Febuari 2011
Als we wakker worden bellen we meteen de autoverhuur, want we hebben een nieuwe band nodig. We gaan naar een bandenbedrijf, die onze banden gaat verwisselen. Na de platte band gezien te hebben zegt hij dat we geluk gehad hebben dat de band niet geëxplodeerd was. De meneer checkt meteen de andere banden en schrikt. We hadden niet nog een dag langer met één van de andere banden kunnen rijden, want dan was die ook geklapt! Uiteindelijk rijden we weg met twee nieuwe banden en een volledige check. Dat geeft weer wat vertrouwen.
Aan het eind van de ochtend komen we aan in Cape le Grand. We hebben de auto nog niet geparkeerd of de eerste twee kangaroo’s zitten al bij de auto. De rest van de middag liggen we aan de blauwste zee, met het fijnste, witste zand en de liefste zonnende kangaroo’s.

Omdat een aantal Aussies ons toch hebben aangeraden een stukje om te reizen naar The Wave Rock, besluiten we de dag erna naar Hyden te rijden. Wat een saaie lange weg. Aangekomen bij The Wave Rock valt die ook nog heel erg tegen. Minder groot en minder mooi als op alle foto’s die we gezien hebben. We nemen nog een ‘duik’ in een poeltje dat 6x zouter dan de dode zee schijnt te zijn en vermaken ons de rest van de avond op de camping.

Nog steeds niet gewend aan de 2.5uur extra staan we de ochtend erna alweer om 6.30u naast de auto. We zoeken een andere weg uit terug richting de kust en rijden weer de rest van de dag. Gelukkig is het een stuk minder saai dan de heenweg en uiteindelijk stranden we op een gratis camping bij Cosy Corner Beach.

7 Februari
De eerste stop is vandaag in Denmark. Tussen alle hippies die in deze stad rondlopen voelen we ons echte backpackers. We drinken een heerlijke Mocca met een hartige scone en gaan weer verder op pad. De volgende stop is bij een chocolaterie. We kopen een paar bonbons, maar krijgen van de aardige gastvrouw nog twee keer zoveel bonbons gratis en een kop verse muntthee: heerlijk! Die dag rijden/proeven/kijken we nog bij een imker, een toffeefabriek, een uggmaker, een beadshop en een olijvenboer. Tonnetje rond komen we aan bij onze camping Crystal Spring, rijden nog even door naar Mandalay Beach. Hier zien we een grote schaduw in het water: dolfijn, haai?

De dag erna worden we wakker van de regen. En niet een beetje regen.. We rijden naar Augusta en kijken bij Cape Leeuwin. We stoppen die dag in Hamelin Bay en aaien enorme pijlstaarroggen in de zee! In eerste instantie durven we niet zo goed, iedereen weet wat er met Steve Irwin is gebeurd, maar een vrouw vertelde dat je alleen voor de staart moet uitkijken en dat ze verder heel vriendelijk zijn. De rest van de middag vermaken we ons goed met deze enorme beesten.

De volgende ochtend willen we nog een keer bij de roggen kijken voordat we weer verder rijden. Op dat moment komt er net een visser terug en die vraagt of we de roggen niet willen voeren. Natuurlijk willen we dat! We krijgen vissenkoppen en moeten die voor de beesten houden. De beesten zijn enorm sterk en zwemmen over je arm, tot voorbij je elleboog, want op die hoogte zit hun mond pas. Dan happen ze het van je hand en zwemmen ze weer weg. We rijden vandaag langs Margaret River en informeren naar surflessen. We eten onderweg een ijsje bij Simmo´s ijsfabriek waar ze zelfs dropijs hebben! We nemen nog een kijkje bij Cape Naturaliste en rijden dan door naar Bunbury.

In Bunbury staan we vroeg op. We hebben namelijk gehoord dat hier ´s ochtends dolfijnen naar het strand komen. We wachten… en wachten… ergens heel ver zien we er één springen maar dat is alles. Na 2 uur geven we het op en vervolgen we onze weg naar Perth en rijden langs de levende fossielen: thormbolites. In Perth zoeken we een camping en zetten de tent op! Dat is lang geleden maar zo kunnen we alvast de auto uitruimen. Ook is dit de laatste nacht dat we in de auto kunnen slapen.

11 Februari 2011
Vandaag staat voornamelijk in het teken van schoonmaken. We beginnen bij de ´doe het zelf´ wasstraat en proberen daar al het stof van de buitenkant te krijgen. Daarna gaan we naar de stofzuiger en proberen we al het zand uit de auto te krijgen. Als finishing touch gaan we nog even de ramen zemen en nemen we alle dorpels af. Wij vinden hem schoon genoeg. Afgetankt en wel brengen we de auto met even veel deuken als aan het begin weer terug naar de dealer. Om onszelf over dit grote afscheid heen te zetten duiken we een koffietentje in waar we een verwenmomentje hebben. We drinken een heerlijke koffie met croissantje en een bananabread. ´s Middags duiken we de bieb in om op een rijtje te zetten wat we de laatste 2,5 week gaan doen. Eind van de middag rollen we de bieb uit en hebben we een auto gehuurd voor de komende 10 dagen.

De volgende dag gaan we vroeg onze nieuwe auto halen. Dit blijk een fantastische witte Suzuki Swift te zijn. Er is geen krasje of deukje te vinden. Er staan maar 9000 km op de teller. Maar er is één nadeel we moeten weer schakelen. Dit is even wennen, maar gaat al gauw goed. We halen de tent op, doen boodschappen en vertrekken dan naar het noorden. We rijden tot het bijna zonsondergang is en eindigen in Port Gregory. Dit is een dorpje met 65 inwoners. We gaan naar de zonsondergang kijken (dit doet iedereen daar iedere avond) en kletsen wat met locals.

De volgende dag rijden we via Kalbarri naar Monkey Mia. We stoppen onderweg bij Eagle Bluff. Hier kijken we vanaf een grote klif naar beneden en zien wat haaien zwemmen. Ook maken we een stop bij de Stromalites. Het is hier in het noorden extreem warm. En er zijn hier extreem veel vliegen. Deze vliegen prefereren het vooral om in je ogen, neus, mond en oren te zitten. We zijn erg blij dat we vliegennetjes voor over ons hoofd hebben, want anders zouden we helemaal gek worden! Via Denham rijden we uiteindelijk naar Monkey Mia. Het enige wat we daar nog doen is: Bikini aan en de zee in! Vlak voor de zonsondergang zien we de eerste dolfijnen. Ze zwemmen langs het strand heen en weer.

Al om half 7 branden we de tent uit. Het is op dat moment werkelijk waar niet meer uit te houden. Volgens de auto is het om 8 uur ‘s ochtends dan ook al 35 graden! We trekken onze bikini’s weer aan en gaan naar de dolfijnen. Iedere ochtend worden ze gevoed op een vast tijdstip. Beide mogen we een dolfijn een vis voeren. De rest van de dag wilden we graag op het strand liggen. Het is echter veel te heet om op het strand te liggen en we brengen de ochtend door in de zee. (Die ook heel warm is) Verschillende keren komen de dolfijnen langs gezwommen. En ze komen zelfs zo dichtbij dat ze ons aanraken! Ook zien we een hele grote zeeschildpad. De middag brengen we door in het heerlijk koude zwembad in de schaduw! We hebben allebei al te veel zon gehad voor vandaag en het zwembad is heerlijk verfrissend. Eind van de dag gaan we nog één keer naar de zee en aanschouwen daar een prachtige weerlicht show. ‘s Nachts moeten we de tent uit rennen, omdat het plotseling begint te regenen. Omdat het zo warm was sliepen we alleen in de binnentent. Als de buitentent er uiteindelijk om heen zit en we weer liggen, stopt de regen en begint het keihard te waaien. Dus wij weer de tent uit, maar dan om alle scheerlijnen vast te zetten. En als we dan eindelijk weer liggen houdt het waaien op en liggen wij beide klaarwakker in ons bed.

16 Februari 2011
Vandaag beginnen we aan de tocht back down south. We rijden langs dezelfde weg (anders is er niet) weer terug naar Geraldton. Hier bezoeken we het Shipwreck museum, met allemaal informatie over de Batavia en andere gestrande VOC schepen. Daarna rijden we via de kust richting The Pinnacles. Dit is een grote zandvlakte met allemaal ‘stenen pilaren’. We zijn hier met zonsondergang en dat geeft veel leuke schaduwen. In het donker rijden we terug naar een plaatsje daar vlakbij om een camping te zoeken. Het is toch wel spannend in het donker want bij elke schim, denken we dat het een kangaroo is. Maar zonder er één te raken komen we veilig op de camping aan.

De volgende dag zijn we in één keer door gereden naar Margaret River. Ja idd, hier zijn wel al geweest. Maar dit keer gaan we hier een aantal dagen zitten en gaan we lekker surfen! Eind van de middag komen we aan. De temperatuur is hier aangenaam (we vinden het ‘s avonds zelfs koud, maar 25 graden!) en er zijn geen vliegen!

1e Surfdag
Om kwart voor 11 staan wij helemaal gereed op het strand. We krijgen een board, wetsuit en rashy. Samen met onze surfdude Aaron gaan we de golven in. Al snel staan we allebei en het is een heerlijk dagje. ‘s Middags huren we de boards om zelf ook nog wat te proberen. Helemaal uitgeput gaan we terug naar de camping. Als we boodschappen aan het doen zijn komen we onze Hollandse vrienden weer tegen (Al in NZ ontmoet en eerder in Australie).

2e Surfdag
Vandaag is het wat heftiger, meer wind, meer golven. Maar het gaat elke keer beter en we vermaken ons goed, de groep is groot en dat betekent ook meer instructeurs. En die surfdudes zijn niet verkeerd! Helemaal wit van de zonnebrand gaan we de zee in en we smeren ons wel 4 keer, in twee uur, in. Toch komen we nog met rood verbrande gezichtjes het water uit aan het eind van de middag.

Vandaag hebben we een lekkere rustdag. De buren op de camping hadden een feestje en er is meerdere malen om stilte gesmeekt. Uiteindelijk gaven ze het om 6.30u op en begonnen ze weer om 07.00u. Dus we hadden wat uurtjes slaap te kort en hebben lekker de hele dag NIETS gedaan.

Laaste dag surfen!
Vandaag is het weer een perfecte dag! Heerlijke golven. We genieten nog één keer van het surfen en nemen afscheid van de surfdudes. Toch jammer dat we ze niet mee naar huis kunnen nemen;) We maken de dag perfect met een after surf biertje en marsmallows bij het kampvuur!

21 Februari 2011
Vandaag moeten we alweer afscheid nemen: van het fantastische Margaret River en van onze heerlijke boodschappenkar, de Suzuki Swift! Met veel pijn en moeite leveren we hem dan toch maar in! We instaleren ons op de camping in Perth, maar het voelt toch wel gek, alleen zo’n tentje. En de heflt van onze spullen past er niet eens in!

De laatste dagen in Perth hebben we veel dingen geregeld. We hebben een deel van onze garderobe vervangen. Gaten, vlekken alles was aanwezig. Ook hebben we de laatste voorbereidingen voor Azie gedaan. We hebben een Klamboe aangeschaft en de malaria tabletten gekocht.

25 Februari 2011
Vandaag staat een dagje Perth gepland. En dan niet zoals voorgaande dagen dingen regelen, vandaag doen we alleen maar leuke dingen! We brengen een bezoekje aan de Art Gallerie. Ook gaan we een koude cola drinken in een heel chique restaurant. De cola is veel te duur. Maar het is het allemaal waard. Het restaurant bevindt zich namelijk op de 33ste verdieping van een Skytower en draait rond! In anderhalf uur hebben we de hele stad rond om gezien. Eind van de middag gaan we een kijkje nemen bij Bell Tower en gaan daar even met de voetjes in de fontijn zitten. We eten iets in de stad en gaan dan naar het grote plein. Hier is een Straat Circus: Les Giraffes. Na de voorstelling gaan we nog naar Perth Festival hier is een NZse band aan het optreden. Uiteindelijk nemen we de laatste bus terug naar de camping en gaan lekker dromen van deze heerlijke dag.

26 Februari 2011
Al vroeg stappen we de bus in en gaan we op pad naar Fremantle. Dit is in het zuiden van Perth. Er hangt een heerlijke sfeer. We bezoeken de markt en shoppen wat. ‘s Middags gaan we naar de Shipwreck Galleries en bekijken een deel van de opgedoken Batavia en allerlei opgedoken voorwerpen. We eindigen de dag aan de haven bij de Fish Markets. We genieten nog één keer van de heerlijke Fish en Chips en nemen een ijsje toe.

27 Februari 2011
Zwembad dag. Zwembad in, zwembad uit, zwembad in, zwembad uit enz.

28 Februari 2011
De laatste dag. We wassen alles en gaan nog even lekker de geairconditionde bieb in. Vanavond eten we nog één keer ons echte backpackersmaal NOODLES Yum!

Morgenochtend wordt een drama. We hebben in de auto namelijk heel wat spullen verzameld. Onze garderobe is vertweevoudigd. We hebben stapels boeken enz. Morgenochtend moet alles weer in de rugzak! Dat wordt heel wat spullen weggooien en dan nog wordt het krap, maar het komt wel goed! En dan vliegen we naar ons volgende avontuur! Vliegen jullie met ons mee….?

Liefs!

Er zijn 9 reacties op “We are still alive!”

1. Femke says:

Meiden!
    Wat leuk om allemaal te lezen! En die foto’s zijn zo moooi! Echt schattig die kangoeroes! Heel veel succes morgen met het inpakken van jullie backpack & met het afscheid nemen van veel spullen 😉 Over iets meer dan een maandje kom ik naar jullie toe! 😀
    Goede vlucht naar Hong Kong!
    Liefs!

2. Bernadette says:

Ha die meisjes,

Wat worden we verwend eerst heel lang bellen in het weekend ,toen nog mail, vanmorgen chatten op face boek en nu weer een lang verhaal met geweldige foto,s. Wat dacht je als het contact niet gaat lukken in HongKong hebben we dit vast maar te pakken. We genieten ervan en vele met ons.
    Wat zijn de foto’s weer geweldig en wat hangt er van jullie in de boom? Kan je morgen ook doen met alles wat je niet mee kan nemen.’
    Zeg verdienen jullie zo wat bij voor het verhuurbedrijf van de auto’s? leuke reclame foto betaald zeker wel goed met van die leuke meiden erop.HA HA
    Ik wens jullie een goede reis en op naar het derde werelddeel.Succes met afscheid nemen.
    We horen elkaar weer snel.

liefs en dikke kus,

Bernadette

3. Elise says:

Hello!

Ik moet nu eigenlijk aan school werk zitten, maar dit is toch echt het beste SOG-voer! Super leuk die verhalen, en die foto’s! Nu wil ik ook weer reizen. Heel veel plezier in Azie, en natuurlijk ontzettend veel succes met alles in de tassen proppen!

xxx

Elise

4. Leon says:

Ni hoa michen piaowla,

cjioa hasjoe nadie tjang djao sji, sji mi ti di matjoe cha tchi tang wong chi la.
    Vrij vertaald betekend dat zoiets als; Hoelang is een Chinees en Wie is zijn hond.
    Veel plezier in China, echt mijn favoriet.
    Heerlijk smerig, mooi, chaotisch, lekker rochelen, tussen de varkens naar het toilet
    en nog veel meer moois en wat een natuur.
    Geniet ervan in dit weer hele andere deel van de wereld!
    Zoals een echte Chinees ooit tegen mij zei; cha sjoe tsieuw, whong tsjou la!

Che Che

5. H&H says:

Wat een verhaall!!!! GEWELDIG!!! Zo is het 1 februari en zo is de maand weer om.
    Nu genieten van het volgende deel van jullie avontuur. Ik kijk uit naar de volgende verhalen van jullie.
    Tot gauw weer en heel veel plezier op jullie nieuwe trip.
    Hier begint het carnaval!!!!!
    Liefs uit het land der zotten!!!
    ALAAAAAAAAFFFFFFFFFFFFF………..

6. Joop says:

roggen voeren, banden verwisselen en nu ook nog iets van kleding wegdoen……….. Jullie blijven verbazen en zeker ook met de fotoos. Op naar Hong-Kong hebben Tim en ik gevierd met foejonghai. Veel Plezier.

7. Gerrit-Anne says:

Dames,

Na twee landen in totale chaos te hebben achtergelaten, hoop ik dat het de Chinezen beter af gaat met jullie. Nu stroomt er daar ook wel eens een riviertje over, maar het zou wel erg toevallig zijn dat we midden april horen dat er in China ook een natuurramp plaats vindt. Natuurlijk zijn jullie dan al lang weer weg, en kun je altijd zeggen …. gelukkig hebben we de foto’s nog!

Gerrit-Anne

8. Leon says:

你还在中国或直接到越南?
    在越南你可以买一张火车票,这需要你从北到南以优惠的价格以及在哪里可以走过去,一切就在几天后,可以退后一步。
    玩得开心,多吃新鲜春卷很多,因为他们在那里!

9. Amber van Es says:

Hee meiden,

Wat leuk om alles te lezen! Alleen ik vroeg me toch en ding af, worden jullie er niet moe van om hele dagen in die auto te zitten?

Wij hadden hier gisteren de 6 graden gehaald en hebben sinds heeel lang weer een zonnetje mogen zien en was het dus erg warm. Dus niet zeuren als je 25 graden heb 😉 die wil ik ook wel!

Ook hebben wij hier carnaval gevierd (iets wat Zweden niet kennen). Je had er bij moeten zijn 😛 iedereen had zijn of haar fotcamera mee genomen, want het was toch wel heel raar dat iedereen van op tot teen verkleed ging. We hebben zelfs een officiele fotograaf gezien :P. En we moeten inderdaad binnenkort eens skypen, want ik heb weer hele snuggere acties uigehaald…

Ik wil jullie heeeeel veel plezier toewensen en stuur wat van dat warme weer naar hier!

Groetjes uit Zweden

Laat ook een reactie achter