Napier, Taupo, Tongariro National Park, Wellington en Nelson…

Ontvang updates per email!
Geef hier jouw email adres op:

Tags

Napier, Taupo, Tongariro National Park, Wellington en Nelson…

Napier, de badplaats van het noorder eiland. Ze kunnen het wel zeggen, maar als wij aankomen is het bewolkt en koud! Dat wordt wat. We slapen in aqua lodge een rare bedoeling, alles is vies er lopen heeeeel veeeeel mensen en iedereen schijnt elkaar te kennen. Maar onze tent kan er staan dus het is okee. Later blijkt dat veel mensen hier langer blijven omdat er ook werk voor ze geregeld wordt, maar wij vinden 2 nachten wel genoeg.
De eerste dag in Napier zijn we naar een uitkijkpunt gelopen boven op Bluff Hill. Hier konden we de hele haven van Napier zien! Prachtig! Het weer was inmiddels zoals het zou moeten zijn 30 graden. Smiddags hebben we lekker door Napier gewandeld, de winkels bekeken en de art deco style bewonderd. We hebben de dag afgesloten met een kampvuur aan het strand.
De volgende dag stonden we om 6 uur klaar voor ons hostel. We hebben een tour gemaakt naar Cape Kidnappers. Dit was prachtig! Het weer was ontzettend mooi en we hebben genotenvan de prachtige natuur en de Jan van Genten kolonie. In de middag zijn we terug gegaan naar Taupo.

In taupo hebben we de volgende dag een wandeling gemaakt langs de Huka Falls en de Aratiatia Rappids (stuwdam). Het water is daar zo ontzettend blauw!

Na Taupo was het tijd om verder te gaan naar het zuiden. We zijn via de Waitomo caves, waar we glowwormen hebben gezien, naar National Park gereden. Hier stond ons een dilemma te wachten. Wij wilden de Tongariro crossing gaan lopen, maar de weersvoorspellingen waren niet al te best. Op de ochtend van de crossing hebben we besloten om te gaan. En daar zijn we zo blij mee! De eerste 4 uur heeft het geregend, alles was nat, er waren veel mist wolken, de wind was koud, het waaide hard, MAAR het was het allemaal waard. We hebben veel kunnen zien, prachtige kraters, mooie meertjes en warm water bronnen. De stukken die we moesten klimmen waren soms heftig, maar als je boven stond was het het allemaal waard. We hebben zelfs stukken door de sneeuw gelopen. Het gevoel wat je hebt als je het laatste kilometer bordje ziet staan is heel voldaan! We did it!
De dag daarna waren we toe aan een relax dag. Samen met twee deense meiden en nog een nederlandse hebben we ons zelf verwend. We hebben eerst heerlijk uitgeslapen, hebben daarna een paar uur in een jacuzzy gezeten en we hebben de dag afgesloten met zelfgemaakte lasagna met als toetje pannekoeken.

Wellington.
Op het moment dat we de stad binnenreden waren we al verkocht. Wat is dit een geweldige stad. We zijn totaal 2,5 dag geweest en hebben de volgende dingen gedaan:
– Naar Te Papa
– Afscheidnemen van Tenna en Mai (deense meiden) bij de starbucks:)
– Shoppen, bedeltjes gemaakt
– Rondleiding door de verschillende gebouwen van het Parlement
– Naar Te Papa
– AH pindakaas spotten in de supermarkt
– Museum City & Sea
– Te Papa
– Langs de haven lopen
– Langs de andere kant van de haven gelopen

25 November hebben we afscheid genomen van het Noorder Eiland, om 8.25 u vertrekt onze ferry. We konden gelijk na het uitvaren de sneeuw toppen op het Zuider Eiland al zien. Het tweede deel van de reis, voeren we door een prachtig landschap, we hebben pinquins gezien en kwallen wolken. En we wisten gewoon niet waar we moesten kijken de natuur is hier zo mooi! Van Picton zijn we met de magic bus naar Nelson gebracht. Onderweg stopten we bij een wijngaard en een fudge fabriek. Hier hebben we dus maar gauw iets lekkers gekocht.

Vandaag hebben we ons voorbereid op de komende dagen. We gaan een 3 daagse (2 nachten) trip maken in het Abel tasman national park. We lopen 2 dagen, de 3e dag kunnen we relaxen en worden we aan het eind van de dag opgehaald met een water taxi. Wij kunnen niet wachten tot het morgenochtend is!

Liefs,

Lonneke & Marije

P.S. Bedankt voor al jullie lieve reacties! Meer foto’s volgen.

Er zijn 10 reacties op “Napier, Taupo, Tongariro National Park, Wellington en Nelson…”

1. Peter says:

Hoi Lonneke, KLinkt goed, en de foto’s zijn ook echt mooi. DEnk dat als je terug bent maar een reis gids van Nieuw Zeeland voor me moet maken 😉

2. Tim says:

Zozo, mooie verhalen, maar die foto’s zijn zeker ingescande ansichtkaarten? Echt hele mooie foto’s.
    Nu in spanning wachten op het volgende verhaal :P.
    Veel plezier 😉

3. Joop says:

Ik krijg het weer een beetje warm van jullie verhalen. Hiier het eerste ijs op de sloten!

4. Gerrit-Anne says:

Lonneke en Marije, Er leven veel mensen met jullie mee; vraagt ons steeds naar jullie verslag. Ook wij kijken er steeds naar uit. Ga zo door! Gerrit-Anne

5. conny says:

Hoi Lonneke en Marije!
    Wat een verhalen weer! Mooi verslag en prachtige foto”s….
    Hier is het behoorlijk fris, virussen vliegen om je oren, er zijn veel verjaardagen en Sinterklaas
    is nog steeds in het land…
    Femke en ik zijn in Parijs geweest met de Thalys, je bent er sneller dan met OV naar Schiermonnikoog!!!
    Geniet ervan en drink met mate! Liefs, Conny

6. Bauwkje says:

lieve meiden!!
    Wat fijn eindelijk weer iets van jullie te horen begon me al een heel klein beetje zorgen te maken!
    Wat zijn jullie geweldige dingen aan het doen hoe gaat het onder tussen met de blaren of hebben jullie al enorm veel eelt opgebouwd? Hier zijn de eerste sneeuwvlokken naar beneden gekomen en het zullen ook zeker niet de laatste zijn geweest!
    veel plezier!!

7. H&H says:

Hallo dames, terwijl wij vandaag in de vrieskou onze tuin hebben klaargemaakt voor nog meer kou en sneeuw worden we weer warm ban jullie verhaal! Steeds reuze benieuwd naar jullie belevenissen! Deze unieke belevenis zullen jullie nooit meer vergeten! Blijf genieten en ons op de hoogte houden! Wij genieten met jullie mee! Liefs H&H

8. Thijs, pap en mam says:

Lieve meisjes,

Wat werden we verrast eerst mail en toen nog dit prachtige verhaal met mooie foto’s. Als ik dit schrijf beginnen
    jullie aan jullie relax dag en die zullen jullie wel nodig hebben na 2 dagen lopen. Wat zullen jullie weer genoten hebben
    in dit prachtige park met natuur schoon. (ik heb het opgezocht geweldig )Zat het weer jullie ook mee?
    We spreken jullie binnenkort via de skype en horen de belevenissen weer. We kijken er naar uit dat jullie alle
    foto’s kwijt moeten.
    Kom lekker bij en dan weer verder met het avontuur. Hier liggen de sloten al aardig dicht,s’morgens de ruiten krabben en ons dik aankleden want de winter is hier begonnen. Er wordt al in het noorden gesproken over schaats tochten. Het zal toch niet waar zijn een 11 stedentocht als jullie er niet zijn. Vandaag was de boterletterrace in Rotterdam dus zo bij de koffie gaan we deze is aansnijden. Ja ,december lekkers is er dit jaar niet bij voor jullie.

9. Carole says:

Snel, snel, ik wil nog meer foto’s zien!!!

10. Michel says:

Prachtig verhaal en mooie pics..Kun je nou die glowwormen ook opeten? 😉
    take care Marije!
    greetz

Laat ook een reactie achter