Haal ook meer uit Google Adwords - Advertentie Extensies

Hoe haal je meer uit Google Adwords advertentie extensies

Haal meer uit je Google Adwords strategie met de nieuwe advertentie uitbreidingen! In dit artikel tref je alle nieuwe extenties aan, waar ze voor zijn en hoe je ze gebruikt. Google beloont het gebruik van extenties met een betere zichtbaarheid. De adwords extension maken een advertentie relevanter en ze verhogen de aanklikratio (CTR). Meer personen klikken dus op jouw advertentie! Bekijk hier de mogelijkheden en benut ze in jouw voordeel:

Welke nieuwe Adwords Advertentie Extensies zijn er?

Google breidt de extenties geregeld uit met nieuwe mogelijkheden. Op deze pagina houden we ze met toewijding bij, zodat het overzicht altijd compleet is. Op dit moment zijn deze exenties beschikbaar:

  • Plaats – locatie-extensies
  • Extensies voor Sitelinks
  • Telefoon – Oproepextensies
  • Extensies voor dynamische zoekadvertentie
  • App-extensies
  • Recensie-extensies
  • Verkopersbeoordelingen extensie (semantisch SEO)
  • Eerdere bezoek extensie
  • Sociale meldingen

Bookmark deze pagina, zodat je ook in de toekomst bij blijft met welke nieuwe Advertentie Extensies er aan Adwords worden toegevoegd.

Waar zijn de Adwords Advertentie Extenties voor?

Google Adwords Extensie - locatie

Google Adwords Extensie – locatie

Plaats – locatie extensies voegen de adresgegevens toe aan jouw Adwords advertentie. Is de locatie van jouw bedrijf van belang? Dan is dit een uitgelezen optie om extra in het oog te springen én het de zoeker makkelijk te maken om naar de locatie toe te gaan. De koppeling met Google Maps maakt navigeren vanuit de Adwords locatie met 1 click mogelijk. Zowel voor normale desktop pc weergave als voor de mobiele gebruiker een zeer handige aanvulling. Lees hier hoe je de locatie extensie toevoegd.

Zorg dat je een Google+ locatie hebt om deze Adwords extensie mogelijk te maken. Koppel vervolgens jouw Google+ locaties aan Adwords.

Extensies voor sitelinks geven je de mogelijkheid extra linkjes aan een advertentie toe te voegen waardoor de zoeker direct naar een pagina kan die relevant is voor de zoekopdracht. Google beoordeelt de relevantie van dergelijke sitelinks en bepaalt op basis daarvan of die sitelinks daadwerkelijk iets toe voegen. Ook deze optie maakt het de zoeker makkelijker en kan voor hogere doorklikratio’s (CTR) zorgen op jouw advertentie. Hier leest u hoe u ze instelt.

Google Adwords extensie - sitelinks

Google Adwords extensie – sitelinks

Laten bellen rechtstreeks vanuit je Adwords kan ook, met de Adwords Oproep Extensie. Voeg je telefoonnummer toe, zeker voor de mobiele zoeker een krachtige uitbreiding!

De Extenties voor Dynamische Zoekadvertenties zijn vooral geschikt voor website met snel wisselende producten of informatie. Een geavanceerde optie, met een heel specifiek gebruik. Lees hier hoe en wanneer deze kunnen worden toegepast.

Heb je een App in de appstore of Google Playstore, zet dan Adwords App Extensie in, waarmee je een rechstreekse link naar je app in je Adword kunt opnemen.

De Recensie Adwords Extentie geeft de mogelijkheid recenties van derden toe te voegen aan jouw adwords advertentie. Let erop, dit kunnen dus geen eigen, of zelf verzonnen recensies zijn, maar recensies die door derden online zijn gezet. Daar Google elke adwords controleert voordat die live gaat, heeft het geen zin hiermee te rommelen. Voor een echte, positieve recensie, kan het zeker van meerwaarde zijn.

Verkopersbeoordelingen worden vanuit de website gevoed, indien de semantische markup daarvoor in ingericht. Meer over semantische markup lees je hier. De beschrijving van Google vind je hier.  De volgende extensie is ook een automatisch gegenereerde, het betreft de ‘laatste bezoek extensie‘, waarmee wordt weergegeven wanneer de bezoeker voor het laatst op de website was.

Als laatste een vaak wat ongrijpbare extensie; de ‘sociale meldingen extensie’. Deze geeft indien jouw Google+ page daar aanleiding toe geeft, een presentatie van het aantal volgers op Google+. De ING heeft daar zeer goede resultaten mee geboekt. Bijgaand een presentatie van de inzet van Google+ met een sheet over Adwords en sociale meldingen.

SMC070_Inzet van Google+ voor interactie & dialoog CEO Nick Jue Hangout on-air case 
Op Slide 22 de meerwaarde van social signals in Adwords ;)

Op dit moment zijn dit alle extensies die er beschikbaar zijn voor jouw Google Adwords campagne!

2 Reacties op “Hoe haal je meer uit Google Adwords – advertentie extensies”

Geef uw reactie:

 


Daarom.com bouwt en optimaliseert ondermeer op basis van: